Jeszcze parę lat temu w poszukiwaniu numeru telefonu, adresu firmy, czy kodu pocztowego niezastąpione były książki telefoniczne. Od tamtego czasu jednak wiele się zmieniło. Obecnie, coraz częściej informacji teleadresowych poszukuje się bowiem w Internecie.
Wraz z rozwojem sieci nastąpił rozwój internetowych książek telefonicznych i portali teleadresowych. Krzysztof Cabaj, Dyrektor ds. Rozwoju z firmy Info House, do której należy serwis infoadresy.pl, wyróżnia dwie podstawowe przyczyny takiej sytuacji rynkowej:
"Po pierwsze, w ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost dostępu do sieci Internet i łatwości wyszukiwania informacji. Ponad 90% internautów korzysta obecnie z różnego rodzaju wyszukiwarek, a bazy teleadresowe są popularnym narzędziem służącym do wyszukiwania firm w konkretnej lokalizacji czy konkretnej branży. W ciągu kilku, kilkunastu sekund otrzymujemy interesujący nas wynik, niezależnie od tego czy szukamy firm z południowego czy też północnego końca Polski. Dodatkowo, możemy również od razu zobaczyć lokalizację na interaktywnej mapie i np. zaplanować dojazd."
"Po drugie, dzięki sieci Internet świat reklamy zyskał nowe medium. W przypadku teleadresowych baz danych reklama trafia do świadomego Użytkownika, który poszukuje informacji o konkretnych firmach, produktach lub usługach przez nie oferowanych. Wyszukiwanie odbywa się wg zasady - "wiem czego szukam i chcę się dowiedzieć, gdzie to się znajduje". Stanowi to bardzo dużą zaletę dla reklamodawców. Ponadto, informacje dostępne są przez 24 godziny na dobę, niezależnie od tego, w której części świata znajduje się internauta. Niewątpliwym atutem jest także możliwość bieżącej aktualizacji
i modyfikacji danych."
W internetowych książkach telefonicznych mogą funkcjonować zarówno podmioty gospodarcze jak i osoby prywatne, które objęte zostały Ustawą o ochronie danych osobowych. Dlatego w przypadku zamieszczania danych teleadresowych osoby prywatnej wymagana jest zgoda na przetwarzanie jej danych osobowych. W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, wszelkiego rodzaju spółek i instytucji publicznych taka zgoda nie jest wymagana - zgodnie z polskim prawem dane te są jawne i każda osoba zainteresowana ma do nich dostęp.
"Firmy chętnie zamieszczają informacje o sobie, ponieważ jest to dla nich możliwość "rozdawania wizytówki" z informacją o tym, czym firma się zajmuje i jak można do niej dotrzeć." - wyjaśnia Krzysztof Cabaj z portalu infoadresy.pl
Potencjał internetowych baz teleadresowy jest bardzo duży, na co wskazuje dynamika rozwoju tego sektora usług.
"Obecnie są już wprowadzane innowacje, np. możliwość dołączenia do danych teleadresowych reklamy video, możliwość kontaktu za pomocą telefonii internetowej. Powstają także serwisy wap, oferujące wyszukanie informacji za pomocą telefonu komórkowego." - mówi Krzysztof Cabaj z portalu infoadresy.pl
W obecnych czasach coraz częściej pojawia się sytuacja, w której tradycyjne książki telefoniczne ustępują miejsca internetowym bazom teleadresowym, będące znacznie częściej i szybciej aktualizowanie. Ich popularność wynika także z pewnością z faktu, że serwisy te, tak jak ma to miejsce w przypadku portalu infoadresy.pl, zapewniają bezpłatny dostęp do bardzo rozbudowanych i wygodnych w użyciu baz danych. Wystarczy kilka kliknięć myszką aby poznać dane teladresowe i numer konta Urzędu Skarbowego w Łodzi czy Siedlcach, sprawdzić na mapie dokładną lokalizację instytucji bez wychodzenia z domu czy firmy. Gwarantuje to użytkownikowi znaczną oszczędność czasu, co obecnie jest jedną z najbardziej pożądanych wartości.
|